Jak zoptymalizować zdjęcia produktów, aby generowały większe przychody
18.02.2021, 14:11
Wymagania dotyczące zdjęć. Jak zoptymalizować zdjęcia produktów, aby generowały większe przychody.

Twoje zdjęcie produktu jest najważniejszą rzeczą, która decyduje o tym, czy ktoś kliknie Twoją ofertę. Oznacza to, że zdjęcia powinny być wykonywane i edytowane przez profesjonalistów.

MORE

Zanim wystawisz swoje produkty, zapoznaj się z wymaganiami dotyczącymi rozmiaru zdjęć. Te wskazówki dotyczące optymalizacji pomogą Ci zwiększyć sprzedaż.

  • Rozmiar obrazu: obrazy powinny mieć co najmniej 1000 pikseli szerokości lub wysokości. Zalecamy szerokość 2560 pikseli.
  • Ramka obrazu: produkt powinien wypełniać 85% ramki.
  • Kolor tła: WSZYSTKIE zdjęcia produktów powinny mieć czyste białe tło.
  • Format pliku: możesz przesyłać pliki JPEG, PNG, GIF lub TIFF.
  • Tryb koloru: akceptowane są zarówno kolory sRGB, jak i CMYK.
  • Rozdzielczość 72 dpi
  • Maksymalna wielkość pliku 10 mb
  • Nazwy plików: nazwa pliku powinny zawierać tagi, np. “meblehotelowe.jpg”
  • W nazwie pliku nie wolno umieszczać myślników, spacji ani innych znaków.

Wskazówki:

  • Zwiadowca pozwala sprzedawcom wyświetlać do dziewięciu zdjęć produktów na stronie. Zalecamy używanie wszystkich dostępnych slotów. 
  • „Nie używaj tylko dwóch lub trzech zdjęć”. Pomaga to przezwyciężyć jedną wadę, z którą boryka się każdy sprzedawca internetowy: brak możliwości oddania produktu w ręce klienta. 
  • Pokaż jak najwięcej kątów. Spróbuj sobie wyobrazić, jakie ujęcia mogą najbardziej zainteresować klientów.
  • Użyj prawdziwych zdjęć: Obraz musi być rzeczywistym zdjęciem.
  • Nie komplikuj: wszystko w kadrze, co nie jest bezpośrednio związane z produktem, może rozpraszać potencjalnego nabywcę. 
  • Dąż do jakości: używaj ostrych, wysokiej rozdzielczości i dobrze oświetlonych zdjęć produktów, które wyglądają realistycznie. Zwróć szczególną uwagę na to, jak kolory wyglądają po wykonaniu zdjęcia.
  • Twoim zadaniem jest wykorzystanie zdjęć produktów, które dają klientom szczegółowy widok przedmiotu ze wszystkich perspektyw. Brak szczegółowego pokazania aspektów produktu może kosztować cię utratę klientów.
  • Jednak zwracanie uwagi na krawędzie i rogi zdjęć jest bardzo ważne. Chcesz wypełnić kadr, ale jednocześnie unikać odcinania tematu obrazu.
  • Upewnij się, że produkt zajmuje jak najwięcej miejsca aby nie miało zbyt dużo białego miejsca na zdjęciu, przez co produkt będzie wyglądał na mały



Komentarze